Hajenius

Opdracht
Bedenk een concept om de Hajeniuswinkel mobiel te maken, zodat deze ook op evenementen aanwezig kan zijn en een aantrekkelijke uitstraling op haar doelgroep heeft.

Uitvoering
Een mobiele Hajenius shop met een trendy smoking lounge in een omgebouwde airstream caravan. De airstream is met een bijbehorend trendy, toegankelijk terras geactiveerd op 15 uiteenlopende festivals in Nederland.

Resultaat
De Hajenius Airstream werd een favoriete hangout voor veel festival gangers en de Hajenius winkel werd als een meerwaarde op events gezien door het publiek en door festival organisatoren. De uitstraling van de airstream paste perfect in het plaatje, zowel voor doelgroep als voor opdrachtgever.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Jager Silent Disco Boot

Opdracht
Jägermeister wil het “kick start moment” claimen en onze doelgroep een extra festival beleving brengen (experience). Daarnaast extra afzet Jäger mix (sales)

Uitvoering
Buzzkruit liet een speciale JägerSilent Disco boot de facebook prijswinnaars met hun vrienden ophalen, en gaf een uniek eigen feestje voorafgaande aan een festival. Aan boord waren Jägerettes met mixjes die verkocht werden. Bij aankomst op het festival terrein, sloot de Jäger DJ zijn installatie van de Silent disco aan op het tweede stage. Het kickstart moment werd geclaimd met de aankomst van de gebrande Jägerboot, een vette tune en waterkanonnen.

Resultaat
Alle aanwezigen hebben het kickstart moment van jager overduidelijk meegekregen. Daarnaast heeft een activatie op FB voorafgaande aan het festival ervoor gezorgd dat er behoorlijk wat positieve buzz en voorpret is gegenereerd rondom het merk Jagermeister. De aanwezige prijswinnaars hebben de dag van hun leven gehad en aanwezige klant was zeer tevreden over de executie en sfeer op het festival rondom Jager.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

HP Stage

Opdracht
Het activeren van de nieuwe HP envy met beats audio inside onder de doelgroep dancefestivalbezoekers in de leeftijd van 25-35 jr.

Uitvoering
De nieuwe laptop gaat de concurrentie aan met de macbook van apple als laptop voor de DJ. Buzzkruit heeft daarom een HP stage ontwikkeld waar het jonge Amsterdamse talent draaide op een HP envy laptop. De HP stage is aangekondigd op Facebook, via HP\\\'s eigen platforms, de DJ\\\'s en de festival organisatoren. Hiermee is een exposure van ruim 20.000 personen in de doelgroep behaald.

Resultaat
Bijna 5000 aanwezigen op het festival Cruise and Dance hebben de HP stage gezien en voor de stage genoten van acts zoals Olivier Weiter. De link met HP Beats en de beste upcoming DJ\\\'s is direct gemaakt. Daarnaast zijn er op Facebook meer dan 10.000 personen geweest die de foto\\\'s als proof na afloop hebben gezien.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Wunderbar - Berentzen Apfelkorn

Opdracht
Laad het merk Berentzen Apfelkorn op een aansprekende wijze. En wees op passende wijze aanwezig op meer dan 20 festivals door het hele land. Secundaire doelstelling is het verhogen van het aantal tastings.

Uitvoering
Buzzkruit bedacht en ontworp de Wunderbar. Een authentieke Paraplubar die je in elk populair skigebeid tegenkomt. De heritage van Berentzen werd in elk detail doorgevoerd. Een houten bar en op veel plaatsten het Berentzen merk erin gebrand, een grote appelboom in het midden van de bar, de Berentzen Heidi’s die shotjes uitdeelden aan het publiek. Een Duitse host die entertainment verzorgde en o.a. het “Die GroBe Apfelspielen” organiseerde, live schlager-songs en als klapper op de vuurpijl Ruben Nicolai in de rol van Marcelino als vast programmapunt op de grotere festivals.

Resultaat
De door het publiek best beoordeelde merkactivatie van zomer 2015. Een stampvolle, dampende Wunderbar, festival na festival. Beleving ten top. De tasting doelstelling werd met ruimschoots overschreden.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Original Longdrink saunaboot

Opdracht
Introduceer op unieke wijze de nieuwe Original mix in de Randstad (met name Amsterdam) en leg de link naar verkoopkanaal Albert Heijn.

Uitvoering
Middels een Original Sauna Boot die door de grachten van Amsterdam voer gedurende de hele zomer trok Buzzkruit met Original de aandacht van menig toeschouwer. Het land van Originals heritage, Finland, werd vertegenwoordigd door de houten hot tub en glazen sauna die duidelijk zichtbaar waren vanaf de kant. Een smaakvolle banner aan de voorkant van de boot legde de link naar AH. Middels een activatie op Facebook riepen wij doelgroep op om een ritje op de saunaboot te winnen met vrienden. De aanmeldingen stroomden binnen. De boot werd telkens gevuld met jonge mensen uit de doelgroep die het merk erg kunnen waarderen, vooral in combinatie met de hot tub en de sauna ;)

Resultaat
Enorme zichtbaarheid, PR en direct vanaf de start van de activatie was een duidelijke salesgroei bij Albert Heijn zichtbaar. Alle doelstellingen werden ruimschoots behaald.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

HP Photo Booth

Opdracht
Het activeren van de nieuwe HP envy met beats audio inside onder de doelgroep dancefestivalbezoekers in de leeftijd van 25-35 jr.

Uitvoering
Buzzkruit heeft een HP photobooth ontwikkeld waarin je op de foto kon in de getekende wereld van Cruise and Dance. De wereld was ontworpen door een professionele tekenaar. De foto\'s zijn viral via Facebook verspreid en via een winactie heeft 1 bezoeker een HP envy laptop met beats audio gewonnen.

Resultaat
Meer dan 2000 personen hebben een foto laten maken in de booth. Hiervan zijn ca 700 foto\'s op facebook verspreid en door 10.000+ personen gezien. HP heeft daarmee een goede claim gelegd binnen een deel van haar Amsterdamse jongeren doelgroep op festivals. De koppeling met DJ\'s is gemaakt en de lekkere beats van HP onderstreept.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Kiss & Kill

Opdracht
Bedenk een in het oog springende introductie van het Italiaanse zonnebrillenmerk Kiss & Kill voor de B2B klanten (retail).

Uitvoering
Buzzkruit ontwikkelde een Kiss & Kill boot voor relaties op de drukste dag van het jaar: Koninginnedag in Amsterdam. Deze overweldigende introductie voor de B2B klanten, werd ondersteund door een PR-campagne. De boot heeft voor de juiste exposure in de B2C doelgroep gezorgd.

Resultaat
Een succesvolle B2B introductie, meerdere vermeldingen in de landelijke pers en awareness in de B2C doelgroep.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

RTL Lounge Sloep

Opdracht
Creëer awareness voor het merk RTL Lounge op het event Jazz at the Lake.

Uitvoering
Buzzkruit heeft de look and feel van de zender vertaald in een speciale Lounge sloep. De sloep was het boegbeeld van de Jazz-parade over de grachten. Op de boot voeren RTL relaties en klanten mee.

Resultaat
Exposure van het merk RTL Lounge onder de doelgroep 25-45 vrouwen in Amsterdam en op het evenement Jazz at the Lake.

Een brandmovie van RTL Lounge, waarin de sloep en de setting de perfecte merkbeleving overbrengen.

Tevreden klanten.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Bavaria

Opdracht
Kleur het Amsterdamse water blauw, als onderdeel van een groter project om Bavaria breder in Amsterdam op de kaart te zetten.

Uitvoering
Het Amsterdamse water wordt bevaren door de Amsterdamse booteigenaren. Buzzkruit heeft in deze doelgroep 5000 boten in Amsterdam voorzien van originele flessenpost. De flessenpost was voorzien van informatie over het Bavaria waterevenementenprogramma van het jaar en er stond een link naar een FB page met alle informatie over varen en lifestyle in.

Resultaat
Binnen het centrum van Amsterdam zijn 5000 booteigenaren (direct in de doelgroep van Bavaria) en mede passagiers bereikt met een unieke actie door Bavaria. De actie sprong direct in het oog, was relevant qua content voor de ontvanger en is door haar creatieve invalshoek ook veel verder verspreid middels Word of Mouth. Een perfecte, iconische en humoristische fit met Bavaria's Zo. campagne.

 

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Heineken

HEETSTE BOOT VAN AMSTERDAM

Opdracht

Heineken geeft Buzzkruit de opdracht om creatieve, relevante content te creëren rondom het merk Heineken en het Amsterdamse gevoel op het water. De link met ons publiekevent Cruise and Dance wordt hiermee tevens op relevante wijze gemaakt.

Uitvoering

Buzzkruit regiseert en produceert een unieke video van een dag met een drijvende hottub op de Amsterdamse grachten. De video is een registratie van de dag. Wat gebeurt er bij het publiek wanneer er een drijvende hottub met 5 modellen door de grachten van Amsterdam vaart. De video wordt vervolgens viral en via social media verspreid.  

Resultaat
Naast de exposure die de hottub krijgt van een dag varen op de grachten, wordt de video 50.000+ bekeken op de sites Youtube, Dumpert, Dutch Comboys, en meer. 

 

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

FIAT

Saatchi & Saatchi heeft ons gevraagd om een idee op het water uit te werken voor de Fiat500 #welovepink actievatie op de Gaypride.

Buzzkruit en The Floating Company produceerden op maat een sloep (100 man B2B relatie aanwezig) die op een A-locatie op de Prinsengracht lag tijdens de Gaypride.

Daarnaast heeft Buzzkruit een roze Fiat500 laten "rijden" over de grachten van Amsterdam. 1-op-1 bereik > 150.000 personen. Deze Fiat 500 was van buiten een carrosserie en van binnen een waterscooter. De actie trok enorm veel bekijks en erg veel pers (RTL Boulevard, NOS, RTV NH e.d.). Daarnaast heeft Buzzkruit een film gemaakt van de Fiat500 actie. Deze is viraal gegaan en is meer dan 300.000 keer bekeken.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

stichting batterijen

Stichting Legebatterijen.nl heeft Buzzkruit gevraagd om een originele en effectieve activatie te bedenken gericht op de doelgroep grootstedelijke jong-volwassenen in Nederland.

Legebatterijen.nl heeft al veel boodschappers in Nederland in beweging gebracht om hun lege batterijen in te leveren. De jong-volwassenen early adaptor doelgroep was echter nog nooit direct benaderd. Op Valtifest heeft Buzzkruit 3(!) activatie ideëen bedacht om festival gangers (doelgroep grootstedelijk jong-volwassen) aan te sporen hun batterijen mee te nemen en in te zamelen op het festivalterrein! Zij ontvingen daarmee 3 extra's door Buzzkruit bedacht en uitgevoerd: Lees verder...

 

 

 
MEER INFORMATIE
CONTACTFORMULIER


Zie ginds komt de Stroomboot. Op de luxe electrische overdekte sloep konden participanten aan de actie alvast genieten van een drankje, hapje en lekkere muziek. Op de Stroomboot beleef je je eigen pré-Valtifest feestje aangeboden door Legebatterijen.nl. De Stroomboot voer op en neer vanaf CS naar NDSM als extra service.
Skip de rij met je batteRIJ! Naast de reguliere overvolle Valtifest rijen creërden we een speciale batteRIJ, waar je een speciaal entree bandje ontving als je minimaal 10 lege batterijen p.p. inlevert. Deze rij was sneller dan de andere rijen en participanten aan de actie waren binnen no time op het festival terrein!
De Legbatterij. “Effe legguh en opladen!”. Met het speciale entreebandje waren deelnemers de hele dag welkom in onze prachtige stand om even te gaan liggen en hun "eigen batterij" op te laden. Men ontving een heerlijke voet, hoofd of schoudermassage van één van onze professionele masseuses.
Resultaten actie:

- Record aantal opgehaalde lege batterijen! 30.000 lege batterijen op 15.000 aanwezigen!

- 1/4 van alle bezoekers participeerde aan deze actie!

- Record aantal positieve reacties en likes op onze Facebook posts.

- Awareness lege batterijen issue onder nieuwe doelgroep met 25% gestegen.

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER

Holland Media Combinatie

Holland Media Combinatie (HMC) is een uitgever van verschillende dagbladen, weekbladen en magazines in Noord- en Zuid-Holland Flevoland en Utrecht.

Holland Media Combinatie heeft Buzzkruit gevraagd om een opvolger te bedenken voor de succesvolle DIGI LOUNGE. Na verschillende brainstormsessies werd het Nieuwscafé geboren! Het Nieuwscafé wordt in twee vormen gepresenteerd: een Nieuwscafé en een mobiele Nieuwsfiets.

Het Nieuwscafé heeft een rauwe en hippe uitstraling en kan volledig worden uitgeklapt tot hedendaags café met een eigentijds karakter die volledig naar wens gebrand kan worden.

Tijdens het evenement kunnen abonnees en niet abonnees langs komen voor een koffie, krantje en croissantje ook is er een redactie aanwezig die live een digitale krant maakt.

Het Nieuwscafé en de Nieuwsfiets zullen dit jaar worden ingezet voor de Gooi- en Eemlander, Noord-hollands Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant en het Leidsch Dagblad.

 
CONTACTFORMULIER

Vraag een
offerte aan

KLIK HIER